50% wzrost sprzedaży dzięki zrównoważonym opakowaniom na owoce Smurfit Kappa

Zrównoważone opakowania Smurfit Kappa zmieniają obraz europejskiego sektora świeżych produktów - jeden z klientów odnotował wzrost zyskowności sprzedaży o 50%.

2018-02-08 16:19:10

Firma Smurfit Kappa nawiązała współpracę z dostawcą świeżych owoców w Polsce, który chciał znaleźć bardziej zrównoważoną i higieniczną alternatywę dla drewnianych skrzynek i kobiałek używanych dotychczas przez niego do truskawek. Zespół specjalistów przeanalizował opakowanie i wszystkie aspekty łańcucha dostaw, a także zidentyfikował kluczowe czynniki przyczyniające się do powstania uszkodzeń podczas transportu. 

Wyniki testów i analizy zostały wykorzystane do stworzenia projektów SoFruPak i SoFruBox, które zapewniają najlepszą wydajność procesów logistycznych dzięki zmniejszeniu przestrzeni magazynowej o 70%. Ponadto atrakcyjny wygląd marki wywierający maksymalny efekt w sklepie doprowadził do 50% wzrostu sprzedaży produktów.

Rosnąca liczba sprzedawców detalicznych i producentów żywności w Europie dostrzega korzyści płynące z opakowań papierowych. Rozwiązania opakowaniowe firmy Smurfit Kappa mogą zostać dostosowane do potrzeb klienta, nadają się do recyklingu i rozkładają się całkowicie w ciągu kilku miesięcy, dzięki czemu spełniają kluczowe wymagania dobrze prosperującego sektora żywności ekologicznej.

Opakowanie i proces jego rozkładu w coraz większym stopniu wpływa na decyzje zakupowe konsumentów.

Opakowania z tektury falistej doskonale sprawdzają się dla wyspecjalizowanej marki, co jest ważnym wyróżnikiem. Drukowane, natychmiast rozpoznawalne produkty opakowaniowe mają wyraźną przewagę w sklepie w momencie podejmowania przez klienta decyzji o zakupie, tzw. pierwszym momencie prawdy. Obserwujemy także rosnącą liczbę sprzedawców detalicznych i producentów, którzy chcą stosować bardziej zrównoważone, całkowicie biodegradowalne i bezpieczne dla środowiska opakowania - powiedział Edwin Goffard, dyrektor operacyjny ds. opakowań z tektury falistej na obszarze Europy.

Smurfit Kappa przedstawi szereg rozwiązań w zakresie opakowań dla sektora świeżych produktów z wykorzystaniem technologii wirtualnej rzeczywistości w celu zaprezentowania swojego unikalnego podejścia do zwiększania sprzedaży z ich pomocą na 26.  corocznych targach Fruit Logistica odbywających się w następnym miesiąccu.

(Źródło: Smurfit Kappa)

ZNAJDŹ NAS: