Aby móc skoncentrować się na serwisie...

… czyli przepis Germans Barri na to, jak zoptymalizować logistykę door-to-door transportów szybko rotujących, aby na stoły konsumentów trafiały zawsze świeże warzywa i owoce.

2018-09-24 16:30:19

 

 

Logistyka door-to-door transportów szybko rotujących stawia ogromne wymagania zarówno przed producentami, jak i ich dostawcami. Niezwykle istotne jest, aby dopasować się do aktualnej sytuacji na rynku i np. elastycznie reagować na promocje, czasami zamiast całego pojazdu przewieźć „jedynie” kilka palet. Równie ważna jest możliwość monitorowania transportu towaru w czasie jego trwania. Aby sprostać tym wymaganiom, hiszpańskie przedsiębiorstwo Germans Barri handlujące owocami i warzywami swoje działania opiera nie tylko na najnowszych technologiach magazynowych i chłodniczych, ale także cyfrowej optymalizacji procesu transportu.

Germans Barri funkcjonuje na rynku już 60 lat. W tym czasie mocno się rozwinęło. To, co kiedyś zajmowało małe stoisko warzywno-owocowe na barcelońskim Mercado de Born, obecnie superrynku Mercabarna, dziś obejmuje 2100 mkw. i 12 stoisk. Bracia Luis i Salvador Barri dysponują aktualnie magazynem zajmującym aż 7000 mkw. To tam waży się, sortuje i pakuje różne rodzaje warzyw, a wszystko według potrzeb i wskazań klientów.

Z czym się mierzą?

Germans Barri transportuje rocznie w sumie 150 mln kg świeżych produktów. Największym wyzwaniem dla firmy jest to, że regularnie zmieniają się zainteresowania, wielkość i rytmika zamówień ich zleceniodawców.

Nasze zamówienia i trasy stale się zmieniają. Dlatego zawsze potrzebujemy nowych usługodawców transportowych. Dotychczas ponosiliśmy duże straty pracy i czasu na poszukiwaniu partnerów transportowych. Z wysłanych 2000 e-maili może tylko 10–20% było czytanych. To nieproduktywne i często denerwujące, bo zawsze trzeba było o coś dopytywać. W przypadku świeżych produktów „masz na karku” nie tylko czas, ale też techniczne wymagania transportu chłodniczego mówi Natalia Echeverry, dysponentka w Germans Barri.

Remedium

Idealnym rozwiązaniem dla Germans Barri okazał się system Smart Logistics TIMOCOM. Szeroki zasięg i szybka reakcja użytkowników TIMOCOM pozwalają Natalii Echeverry pewnie planować i sprawnie reagować na sytuację:

Kiedy umieszczam ofertę ładunku, to wiem, że w ciągu 10 minut otrzymam odpowiedź od odpowiedniego usługodawcy - komentuje dysponentka.

Usprawnienia, jakie w ostatnim czasie wprowadził TIMOCOM (funkcję multiwyszukiwania, funkcję krzyżową czy tzw. czarną listę) podwyższają efektywność pracy dysponenta.

Można uruchomić nawet kilka wyszukiwań jednocześnie. Przy tym, dzięki filtrom, wyszukiwanie dopasowuje się dokładnie do Twoich potrzeb: według typu pojazdu, metrów ładunkowych, odległości itd. - potwierdza Natalia Echeverry.

Równie istotny czynnik stanowi zaufanie, które w TIMOCOM jest wzmacniane przez możliwość udostępnienia monitorowania pojazdów przez usługodawców.

Jeśli przez TIMOCOM zlecamy transport usługodawcy, to możemy być pewni, że towary dotrą tam, gdzie powinny. Dzięki platformie zbudowaliśmy sobie sieć wiarygodnych partnerów, z którymi regularnie współpracujemy - mówi Echeverry.

Szybsze, bezpieczne i prostsze zlecanie transportu przez TIMOCOM pozwala Germans Barri skoncentrować się na podwyższaniu jakości kompletnego serwisu logistyki door-to-door.

(Źródło: TIMOCOM)

GALERIA

ZNAJDŹ NAS: