E-commerce i eSmart, czyli Smurfit Kappa na TAROPAKU

Jakie będą oczekiwania klientów w 2025 roku? A co ważniejsze – czy można zacząć je spełniać już dziś? Odpowiedzi zarówno na te, jak i wiele innych pytań udzielą specjaliści ze Smurfit Kappa podczas targów Taropak w Poznaniu.

2018-09-28 18:16:01

Opakowania dla klientów przyszłości, co prawda, nie stoją jeszcze na sklepowych półkach, ale to wcale nie oznacza, że ich nie ma. Istnieją w formie projektów czy produktów testowych. Ich postać kształtują trendy, wskazujące na potrzeby, które dopiero się pojawią. 

Zdaniem autorów tegorocznego raportu „Shoppers of the future” (IGD,2018) najważniejszych trendów jest pięć. Przede wszystkim wzrośnie świadomość społeczna konsumentów przyszłosci. Będą oni bardziej cenili swój czas, a jednoczesnie zostaną otwarci na nowe produkty, usługi i doświadczenia z nimi związane. Wszystko po to, aby produkt był jak najlepiej dostosowany do ich indywidualnych, wręcz eksperymentalnych wymagań. Personalizacja oraz aspekt prozdrowotny i prośrodowiskowy dla konsumenta przyszłości to jedne ważniejszych czynników wyboru. 

Jak spełnić te oczekiwania, tworząc nowe produkty? Jak zwrócić uwagę konsumenta przyszłości na towar, który chcemy sprzedać? To pytania, które nurtują każdego właściela marki i rozwijającej się firmy. Warunkiem koniecznym jest z pewnością obecność online, ale nie tylko. W obliczu wzrastającej dostępności informacji w internecie konieczna będzie też lepsza identyfikowalność. Platformy porównujące ceny już dziś pomagają kupującym dokonać najlepszego wyboru ekonomicznego, a więc presja na optymalizację w zakresie kosztów z pewnością będzie rosnąć. To wszystko w połączeniu z niekończącymi się półkami online czy szybkimi dostawami do domu będzie tylko zwiększać oczekiwania. Aby im sprostać, kluczem do sukcesu jest kreowanie doświadczenia poprzez opakowanie w wielu kanałach dystrybucji. Jego projektowanie powinno być podporządkowane uwodzeniu odbiorców, dzięki odpowiedniej formie i treści. Wielowątkowy dialog na różnych platformach, a nie narzucane wzorce, będą już wkrótce kanonem komunikacji z klientami. Budowanie relacji, która pozwoli zabierać ich w podróż do świata zmysłów i doznań stanie się nowym modelem sprzedaży. Jednocześnie musi być prosto, czytelnie, bezpiecznie, odpowiedzialnie i z personalizowaną dedykacją. Wyzwaniem zaś będzie elastyczność, ponieważ nie wszystko będzie możliwe z pozycji jednej skali. 

O wymaganiach konsumenta przyszłości, ograniczeniach łańcucha dostaw i mozliwościach rozwoju marki, jak również o tym, jak już dziś zacząć spełniać oczekiwania będzie można dowiedzieć się podczas targów TAROPAK w Poznaniu od profesjonalistów i wizjonerów firmy Smurfit Kappa. W dniach 1-4 października, w pawilonie 7A na stoisku 3 podzielą się oni swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem w zakresie rozwiązań opakowaniowych przeznaczonych zarówno dla przemysłu, jak i dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce.  Na stoisku odbędą się również bezpłatne Warsztaty eSmart, na których omówione zostaną te cechy i funkcje opakowań, które są najbardziej istotne z punktu widzenia kanału e-commerce. Celem warsztatów jest pokazanie jak kreatywne myślenie w aspekcie opakowań może zwiększyć sprzedaż, zmniejszyć koszty i ograniczyć ryzyko biznesowe do minimum. 

(Źródło: Smurfit Kappa)

ZNAJDŹ NAS: