Hyster zaprojektuje elektryczny wózek kontenerowy dla portu w Wenecji

Hyster Europe ogłosił, że opracowuje zero-emisyjny projekt elektrycznego wózka Kontenerowego z wodorowym ogniwem paliwowym dla portu w Walencji, w ramach europejskiego programu „Horyzont 2020” i projektu H2Ports. Port będzie pierwszym w Europie, który wykorzysta energię wodoru w swoich działaniach operacyjnych.

2019-05-24 15:48:54

Wbudowane wodorowe ogniwo paliwowe będzie ładować baterie w pełni elektrycznego wózka Hyster® ReachStacker. Technologia ta pomoże przekształcić ten sektor przemysłowy w sektor o niskiej emisji dwutlenku węgla i zerowej emisji spalin – mówi Jan Willem van den Brand, dyrektor ds. strategii i rozwiązań w zakresie dużych wózków w Hyster Europe.

Projekt zostanie zaprezentowany w H2Ports MSC Terminal Valencia (MSCTV) w Hiszpanii, który przyjmuje obecnie największe na świecie kontenerowce i dysponuje obszarem składowania kontenerów o wielkości 260 000 mkw. Oczekuje się, że ten wózek kontenerowy wejdzie do eksploatacji w 2021 roku, po czym zostanie zostanie poddany dokładnym testom obsługi kontenerów wraz z kilkoma innymi pojazdami typu reachstack.

Jako pierwszy wózek tego typu, spodziewamy się, że nowy Hyster ® reachstacker będzie w stanie obsługiwać ruch ciągły w porcie, zapewniając jednocześnie zerowy poziom emisji i osiągając wydajność na poziomie konwencjonalnych wózków typu reachstacker IC - mówi Jan Willem van den Brand.

Architektura wózka wykorzystuje energię elektryczną jako główne źródło zasilania. W tym rozwiązaniu wózek jest napędzany wyłącznie przez silniki elektryczne, zasilane prądem o wysokim napięciu.

Poziom hałasu będzie niski, a użytkownicy mogą oczekiwać obniżenia kosztów energii. Firma spodziewa się również obniżenia kosztów utrzymania pojazdów dzięki wyeliminowaniu silnika spalinowego, przekładni i innych mechanicznych elementów napędowych.

Wózek ten ma potencjał, aby skutecznie realizować operacje portowe dzięki wysokowydajnemu cyklowi generowania energii elektrycznej. Planujemy zmaksymalizować czas pracy bez przestojów, zminimalizować wymagania dotyczące tankowania i zoptymalizować zastosowania w celu lepszego zarządzania zużyciem energii elektrycznej, przestrzegając jednocześnie odpowiednich przepisów i wskazówek dotyczących ochrony środowiska - komentuje Jan Willem van den Brand.

Grupa Hyster-Yale uczestniczy w projekcie H2Ports wraz z Zarządem Portu w Walencji, Fundacją Valenciaport, Narodowym Centrum Wodoru, MSC Terminal Valencia, Grimaldi Group, Atena, Ballard Power Systems Europe i ENAGAS.

Projekt otrzymał dofinansowanie od organizacji Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCHJU), które obejmuje również rozwój elektrycznego ciągnika stoczniowego i instalację mobilnej stacji zasilania wodorem.

Osiągnięcie zerowej emisji dla urządzeń do przeładunku kontenerów w portach morskich to duże wyzwanie. Bardzo wymagające i zróżnicowane cykle pracy podczas wykonywania energochłonnych operacji roboczych sprawiają, że czas ładowania akumulatora jest tu czynnikiem krytycznym.  Te i inne ograniczenia techniczne utrudniały do tej pory elektryfikację wózków do przeładunku kontenerów i dużych wózków widłowych - mówi Jan Willem van den Brand.

Projekt H2Ports jest następstwem podobnego projektu zrealizowanego w Los Angeles, obejmującego elektryfikacje wózka do przewozu kontenerów Hyster ®.

(Źródło: Zappelin)

ZNAJDŹ NAS: