Powstają nowe punkty nadań i odbioru przesyłek kurierskich

Punkty partnerskie to już widoczny trend na rynku przesyłek kurierskich w Polsce. Są liczne i zawsze po drodze, cechują się bardzo dużą elastycznością, jeśli chodzi o termin odbioru i starannie podchodzą do kwestii bezpieczeństwa. Dodatkowo umożliwiają załatwienie codziennych spraw jak zakupy.

2019-10-01 13:27:45

Korzystanie z punktów cieszy się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ klienci cenią sobie czas i możliwość decydowania o tym, gdzie i kiedy odbiorą lub nadadzą swoją paczkę. 

Z badań jakościowych, przeprowadzonych przez DHL Parcel wynika, że to właśnie lokalizacja i godziny otwarcia punktów są najwyżej oceniane - 4,7 w 5-stopniowej skali. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, dzięki stworzonej przez nich sieci partnerskiej, ponad 80% konsumentów w miastach i na obszarach podmiejskich ma punkt odbioru przesyłki w zasięgu 10 minut drogi, czy to od swojego domu, szkoły czy z pracy.

W tym roku obserwujemy sześciokrotny wzrost liczby przesyłek odbieranych w punktach DHL Parcel w stosunku do 2018. Jednocześnie na bieżąco monitorujemy poziom satysfakcji konsumentów z tej formy odbioru i wiemy, że jest on bardzo wysoki, dlatego z całą świadomością rozszerzamy naszą sieć jako alternatywę dla dostaw do drzwi – mówi Maciej Dudek, menedżer działu sieci partnerskiej.

W tej chwili sieć punktów DHL Parcel to ponad 7000 miejsc w całej Polsce, zlokalizowanych w sklepach: Inmedio, Żabka, Freshmarket, Kaufland, 1-minute, Relay, na stacjach benzynowych Shell oraz w indywidualnych placówkach usługowych. Klienci operatora mają również do dyspozycji 150 automatów, ulokowanych w sklepach Biedronka. 

Ponad 90% punktów partnerskich jest czynna do 21:00 lub dłużej, a 92% jest otwarta również w niedziele. Wybierając punkt jako miejsce dostawy klienci sami decydują kiedy odbiorą przesyłkę i mają na to aż 7 dni. Firma tylko w tym roku uruchomi w sumie 1000 nowych lokalizacji i systematycznie o tyle planuje rozszerzać sieć rok do roku.

O tym, że punkty stają coraz popularniejsze, świadczą również dane, pochodzące ze sklepów internetowych. Agnieszka Rychlik z MALL.PL podaje, że w tym roku klienci wybierają tę formę dostawy cztery razy częściej niż robili to rok temu.

Rosnąca liczba użytkowników z tego typu rozwiązań i ich pozytywne oceny potwierdzają, że to dobry kierunek do dalszego rozwoju, zarówno dla firm kurierskich jak i operatorów samych punktów.

Decyzję o rozszerzeniu portfolio usług dla klientów o usługi kurierskie podjęliśmy 4 lata temu i doskonale sprawdziło się to w takim koncepcie jak nasze sklepy Inmedio, Relay i 1 Minute – mówi Dorota Karnkowska, dyrektor ds. promocji i komunikacji Lagardere Travel Retail Polska.

Okazało się, że w dobie rosnących zakupów w sieci jest duże zapotrzebowanie na nowe, łatwo dostępne dla klientów, miejsca odbioru i nadawania przesyłek. W tym roku, w okresie ośmiu miesięcy, ponad trzykrotnie wzrosła ilość paczek odebranych w naszych sklepach, natomiast liczba paczek nadawanych wzrosła aż o 130% - dodaje.

(Źródło: DHL)

ZNAJDŹ NAS: