Jak wygląda zaangażowanie firm w handel zagraniczny

Bank Światowy oszacował, że w ubiegłym roku Polska była trzecim krajem w Europie pod względem tempa rozwoju gospodarczego – wyprzedzić miały nas tylko Gruzja i Węgry . Między styczniem a październikiem polski eksport wzrósł o 5,3 procent , a przedsiębiorcy korzystają z okazji, aby pozyskać nowych odbiorców i wejść na nowe rynki. Firmy, które jeszcze wahają się, czy zaangażować się w zagraniczną ekspansję, powinny skorzystać z tej szansy teraz, aby rozwinąć swój biznes.

2020-02-13 12:45:21

W większości gospodarek świata PKB w ubiegłym roku rosło wolniej niż zakładano – tak poinformował Bank Światowy na początku 2020 roku. Jednym z niewielu chlubnych wyjątków została Polska, gdzie prognozowany wzrost gospodarki za ubiegły rok wzrósł z 4 do 4,3 procent.

Jednym z kluczowych czynników dla rozwoju światowych gospodarek jest handel międzynarodowy – ale to również podstawa do sukcesu firmy. Ponad jedna czwarta przedsiębiorców w Polsce zadeklarowała, że 2019 rok był dla nich lepszy przede wszystkim z uwagi na pozyskanie nowych odbiorców i wejście na nowe rynki – zauważa Tomasz Buraś, Prezes Zarządu DHL Express Poland.

Eksport poza Unią                                                                                                                 

Polski eksport dobrze sobie radzi – w okresie między styczniem a październikiem 2019 roku wartość sprzedaży za granicę wzrosła o 6,7 procent w porównaniu do analogicznego czasu. W poprzednim roku, osiągając wartość 845,4 miliardów złotych.

Szczególne zainteresowanie handlem zagranicznym widać u tych firm, które uwzględniają w swojej działalności sprzedaż online. Z grupy małych i średnich przedsiębiorstw sprzedających w sieci, aż 97 proc. wysyła swoje towary także za granicę – komentuje Tomasz Buraś.

Najwięcej polscy przedsiębiorcy wysyłają do krajów rozwiniętych, to 86,8 proc. naszego eksportu – w tym zawiera się 79,9 proc. eksportu do Unii. Na rozwój zagranicznej sprzedaży polskich przedsiębiorstw największy wpływ mają jednak nie kraje unijne, a państwa spoza naszego kontynentu: Chiny (eksportujemy tam o 30 proc. więcej niż między styczniem, a październikiem 2018 roku), USA (11,4 proc.), Ukraina (10 proc.), Rosja (9,7 proc.) Przedsiębiorcy, którzy skorzystają z szansy i zdecydują się otworzyć na rynki zagraniczne, także pozaunijne, mogą liczyć na dotarcie do większej grupy odbiorców, a co za tym idzie
– wyższe zyski.

Sprawna logistyka kluczem do sukcesu

Rosnący eksport zachęca kolejne biznesy do wychodzenia za granicę. Przedsiębiorcy widzą sukcesy kolegów po fachu i sami decydują się na podjęcie kroków w tym kierunku - zauważa Tomasz Buraś. Jednak, zanim firma podejmie decyzję o zagranicznej ekspansji, warto zrobić mały „rachunek sumienia” i sprawdzić, czy rzeczywiście jest na to gotowa. Począwszy od strony w lokalnej wersji językowej, przez wsparcie dla klienta – również w jego rodzimym języku – a kończąc na sprawnej logistyce.

Co piąty europejski konsument oczekuje, że zamówienie złożone w Europie znajdzie się u niego w domu w terminie do trzech dni roboczych. To wskazuje, że sukces sklepu nie zależy tylko od jego asortymentu, ale także wachlarza dostępnych opcji dostawy. Warto odnotować również, że klienci coraz częściej są zainteresowani usługami międzynarodowej dostawy premium, które gwarantują szybsze dotarcie przesyłki do miejsca docelowego, przy zachowaniu większego poziomu jej bezpieczeństwa. Posiadanie ich w ofercie e-sklepu może zwiększyć wartość koszyka zakupowego nawet o 70 procent.

(Źródło: DHL)

 

 

 

ZNAJDŹ NAS: