InPost dostarczył w 2017 roku blisko 60 milionów przesyłek

InPost dostarczył w 2017 roku 59,71 mln sztuk paczek. W tym wolumen przesyłek do Paczkomatów® InPost wzrósł o 51% r/r, a wolumen paczek kurierskich i minipaczek InPost wzrósł o 55% r/r.

2018-01-04 17:42:36

Natomiast w piku świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67 %, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5 % i wyniosły razem 10 mln sztuk.

Ubiegły rok obfitował w wydarzenia, wyszliśmy z giełdy i pozyskaliśmy nowego inwestora. Jednak zdecydowanie najważniejszym dla nas jest to, że zanotowaliśmy kolejny rekordowy rok, jeżeli chodzi o obsługiwane wolumeny. W najważniejszym okresie dla branży czyli w piku świątecznym zwiększyliśmy obsługiwane wolumeny z niecałych 6 w 2016 r. do ponad 10 mln przesyłek w 2017 r. Były dni w których w całej Polsce dostarczaliśmy we wszystkich kanałach 15 przesyłek w każdej sekundzie 12 godzinnego dnia pracy - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. 

Dodaje, że dla Grupy istotne jest także, że cały czas rośnie szybciej niż rynek zwiększając swój rynkowy zasięg. 

Rynek e-commerce rośnie w granicach 15-20% rocznie. My notujemy wzrosty o ponad 50% rok do roku, czyli umacniamy naszą pozycję na tym bardzo przecież konkurencyjnym rynku - podkreślił Rafał Brzoska. 

Przygotowując się do świątecznego szczytu w 2017 roku Grupa Integer.pl przeprowadziła duże inwestycje. Najważniejszą było blisko dwukrotne zwiększenie liczby dostępnych skrzynek paczkomatowych ze 130 tys w grudniu 2016 r. do 250 tys sztuk na koniec 2017 r. InPost zwiększył także zatrudnienie o dodatkowe 3000 osób oraz o 1700 dodatkowych samochodów kurierskich. 

Także w grudniu InPost wprowadził nowatorskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji - chatbot „Paczucha”. Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?” by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota.

Wkrótce za pośrednictwem tego narzędzia będzie można nie tylko sprawdzić status przesyłki, ale także nadać przesyłkę w najbliższym Paczkomacie®, a wszystko to tylko za pomocą smartfonu z zainstalowanym komunikatorem.

(Źródło: Integer)

ZNAJDŹ NAS: