Już 3500 Paczkomatów® dostępnych w Polsce

InPost zainwestuje w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich. W okresie styczeń - maj 2018 roku InPost dostarczył 30 mln przesyłek, czyli o 42,2% więcej rok do roku.

2018-06-25 17:04:27

W 2017 roku InPost zrealizował:

  • 60 mln sztuk paczek
  • 51% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
  • 55% wzrost wolumenu paczek kurierskich i minipaczek InPost r/r
  • w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67%, a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5% i wyniosły razem 10 mln sztuk

InPost zbudował mocną pozycję na polskim rynku logistycznym, bijąc kolejne rekordy w dostawach e-commerce. Doskonałe wyniki i rosnąca liczba przesyłek uzasadnia kolejne inwestycje w innowacje i jak najwyższy standard obsługi klientów. Planowane inwestycje pokazują poważne zaangażowanie Adventu w polski rynek logistyczny oraz wiarę w jego doskonałe perspektywy. W ramach rozwoju sieci InPost będzie wdrażać nowe standardy doręczeń i narzędzia do optymalizacji dostaw - powiedział Nick Rose, członek Rady Nadzorczej Grupy Integer.pl (właściciela InPost), partner i dyrektor zarządzający Advent International.

Wsparcie funduszu Advent International - który jest jednym z największych i najbardziej doświadczonych globalnych inwestorów private equity - jest dla InPost bardzo ważne. Dzięki temu przyspieszymy rozwój technologiczny i wprowadzimy kolejne innowacje - co ma kluczowe znaczenie, by rosnąć szybciej niż dynamiczny sektor e-commerce. InPost to nie tylko największa oraz najskuteczniejsza sieć dostaw paczkomatowych i kurierskich - ale przede wszystkim wysoki standard usługi. Mamy zaawansowane technologie informatyczne przyspieszające doręczanie przesyłek, a nasi kurierzy dysponują nowoczesnymi urządzeniami typu GPS, skanery czy tablety. Dzięki wysokiej skuteczności możemy tak dynamicznie zwiększać obsługiwane wolumeny - w 2017 roku zanotowaliśmy wzrost o ponad 50% w obu segmentach działalności - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Plany rozwoju InPostu obejmą także:
•  Dalszy rozwój sieci logistycznej w Polsce i infrastruktury paczkomatowej
•  Rozbudowa sortowni i inwestycje nowe linie sortujące do oddziałów
•   Rozwój sieci kurierskiej
•   Nowoczesne urządzenia dla kurierów 

  • Skanery magazynowe 
  • Klatki transportowe 
  • Rolkontenery transportowe

•    Narzędzia informatyczne do optymalizacji rejonów kurierskich

Według raportu Gemiusa: E-commerce w Polsce w 2017 roku:
•    Rynek e-commerce wzrósł o około 15-20%
•  Paczkomaty® InPost są drugą najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci, po dostawach kurierem
•    Paczkomaty® wybierane są przez 22% klientów
•   Paczkomaty zdeklasowały dostawy pocztą, które w 2015 roku wybierało 21%, a w 2017 już tylko 13% kupujących w sieci

Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.

(Źródło: InPost)

ZNAJDŹ NAS: