DHL Express otworzył międzynarodowy terminal lotniczy w Szczecinie

Terminal w Szczecinie to drugi, zaraz po krakowskim, obiekt otwarty w pierwszych miesiącach roku przez DHL Express. Jest jednym z 6 terminali firmy w Polsce, które pełnią funkcję tak zwanego Gateway - stanowi on miejsce „wejścia” lub „wyjścia” międzynarodowych przesyłek z i do kraju.

2019-04-10 09:15:17

Szczeciński terminal posiada bezpośrednie połączenie z międzynarodowym HUB-em w Lipsku, a ten z kolei zapewnia klientom firmy dostęp do ponad 220 krajów i terytoriów na całym świecie.

Obiekt ten pełni również funkcję service center, czyli miejsca, z którego kurierzy obsługują klientów Szczecina i okolic, doręczając i odbierając od nich międzynarodowe przesyłki lotnicze. W celu zapewnienia jak najwyższej efektywności obsługi klientów i stale rosnącej liczby przesyłek budynek wyposażony jest aż w 26 bram dla samochodów kurierskich i 6 dla liniowych. Dzięki nowoczesnemu sorterowi terminal jest w stanie przeprocesować ponad 2000 paczek na godzinę, co daje wydajność na poziomie przekraczającym 800 000 przesyłek rocznie.

Szczeciński obiekt zajmuje powierzchnię ponad 1900 mkw. Składa się na to duży, wyposażony w nowoczesne technologie magazyn oraz przestrzenie biurowe. Stałe zatrudnienie znajdzie 20 pracowników, a o codzienną obsługę celną wysyłanych i zamawianych przez klientów paczek dbają zatrudnieni specjalnie do tego agenci.

Terminal w Szczecinie to kolejna ważna inwestycja na mapie DHL. W dobie zmieniających się i rosnących potrzeb klienta tak nowoczesna inwestycja pozawala nam zapewniać wysoką jakość serwisu. Daje również możliwość obsługi rosnącego i różnorodnego wolumenu oraz spełnia  najwyższe standardy bezpieczeństwa - mówi Agnieszka Błaś, dyrektor ds. operacji i członek zarządu DHL Express.

Budując międzynarodowy terminal  w Szczecinie DHL Express działał w zgodzie ze swoją filozofią GoGreen. Dzięki zastosowanych w nim proekologicznym rozwiązaniom jest ono wyjątkowe w skali kraju.

W DHL Express liczymy się z otaczającym nas środowiskiem, dlatego podczas projektowania nowego centrum zadbaliśmy o proekologiczne rozwiązania m. in. wykorzystanie odpowiednio przetworzonej wody deszczowej w systemach sanitarnych czy odpowiedni dostęp do światła słonecznego. Nie musimy dzięki temu doświetlać dodatkowo przestrzeni w ciągu dnia, z kolei po zmroku obiekt korzysta z energooszczędnych rozwiązań jak światła LED, system zmierzchowy czy czujniki ruchu – podkreśla Agnieszka Błaś.

Każdego roku wyraźnie rośnie wolumen obsługiwanych przez DHL Express przesyłek. Wzrosty są powyżej średniej rynkowej rocznie, ale firma nie zamierza na tym poprzestawać. Dbając o jak największą wydajność i efektywność obsługi przesyłek, nieustannie inwestuje w krajową infrastrukturę, czego wynikiem są otwarte ostatnio centra w Krakowie i właśnie w Szczecinie. 

(Źródło: DHL)

ZNAJDŹ NAS: