Luksusowa logistyka: Prada wytycza drogi w Chinach

Prada jest na dobrej drodze do sukcesu w Chinach, ponieważ coraz więcej spośród 1,4 miliarda obywateli tego kraju stać na coraz wyższy poziom luksusu. Wsparcie słynnemu domowi mody zapewnia DB Schenker, który jest jedynym operatorem logistycznym Prady w Chinach.

2019-09-23 13:46:23

Podobnie jak w innych częściach świata, nazwa Prada w Chinach jest synonimem ekskluzywności. Mimo to sprzedaż rośnie w stałym tempie. – Wschodząca klasa średnia w Chinach odgrywa coraz ważniejszą rolę, jeśli chodzi o popyt na towary luksusowe – mówi Annie Zhou, deputy general manager eCommerce/Vertical Market & Key Accounts w DB Schenker.

Annie Zhou wyjaśnia, że najpopularniejszymi towarami w kolekcji Prada są torebki, buty, perfumy i dodatki odzieżowe.

Przez długi czas rynek dóbr luksusowych w Chinach był zdominowany przez segment produktów dla mężczyzn – tłumaczy Annie Zhou. – Teraz bardziej widoczny jest element kobiecy, głównie ze względu na rosnącą siłę nabywczą kobiet.

Ogromne odległości, które trzeba pokonać w tym olbrzymim kraju, są codziennością dla zespołu DB Schenker. Eksperci ds. logistyki gwarantują, że pożądane produkty zostaną przetransportowane do butików szybko, niezawodnie i w odpowiednich ilościach. Punktem wyjścia dla dostaw jest węzeł przeładunkowy w międzynarodowym porcie lotniczym Pudong w Szanghaju. Przesyłki przeznaczone na krótkie dystanse, np. do flagowego sklep Prady w centrum metropolii, są wysyłane ciężarówkami. Przede wszystkim jednak dystrybucja w Chinach odbywa się za pośrednictwem transportu lotniczego. W przeciwnym razie, w wielu przypadkach czas realizacji zamówienia oczekiwany przez klienta (od 24 do 48 godzin) byłby w wielu przypadkach trudny do zrealizowania.

Z kolei DB Schenker we Włoszech jest odpowiedzialny za dostawy towarów luksusowych. Odległość od tego miejsca do Szanghaju wynosi około 9000 km, co czyni fracht lotniczy dominującym czynnikiem w transporcie.

Większość przesyłek jest importowana drogą powietrzną. Tylko około dziesięciu procent ładunków jest przewożonych do Chin drogą morską i w większości przypadków są to materiały promocyjne, takie jak artykuły dekoracyjne, manekiny i wyposażenie butików – mówi Annie Zhou.

(Źródło: DB Schenker)

ZNAJDŹ NAS: