OKIEM EKSPERTA: Koszty transportu morskiego 2019

Marek Tarczyński, przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki i CEO Terramar Gdynia, o tym, jakie korzyści niesie za sobą pionowa integracja armatorów.

2019-02-04 10:23:02

Podstawowym zjawiskiem kształtującym transport morski, a w szczególności kluczowy dla logistyki transport kontenerowy, jest jego integracja pozioma. Na początku lat 90. na trzech największych obecnie armatorów (Maersk, MSC i CMA-CGM) przypadało ok. 11% rynku, a w 2018 r. już ok. 47%. Po ponad dwudziestu latach przejęć, połączeń oraz różnych form współpracy doszliśmy do trzech aliansów, które swoim konkurentom pozostawiają zaledwie ok. 5-proc. udział w rynku. Katalizatorem tego procesu był kryzys finansowy w 2008 r. Otworzył on pogłębiającą się lukę między podażą tonażu i popytem na usługi żeglugowe. Uporczywe próby odbudowy stawek frachtowych do poziomu przedkryzysowego nie przyniosły pożądanego rezultatu.

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Aby uzyskać dostęp do zasobów premium i naszego newslettera prasowego wpisz swój adres e-mail:

Zapisz się i zyskaj

- dedykowane zniżki na szkolenia i projekty branżowe
- najświeższe informacje z rynku podane w prostej i kompaktowej formie
- dostęp do najwartościowszych treści na laj.pl

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska spółka z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań (dalej: My). Będziemy przetwarzać powyższe dane w celach marketingowych. Przysługuje Ci prawo do cofnięcia zgody na komunikację z naszej strony w każdym czasie. Możesz to łatwo uczynić, dzwoniąc na 61 66 55 800 lub poprzez przesłanie maila na adres: bok@forum-media.pl.

Zgadzam się na kontakt ze strony wydawnictwa Forum Media Polska sp. z o.o. drogą elektroniczną i telefoniczną w celach marketingowych, w szczególności w celu przedstawiania sprofilowanej oferty produktów i usług wydawnictwa lub jego partnerów.

ZNAJDŹ NAS: