Jubileuszowe Retail Summit

W dniach 13-14 marca br. odbył się kongres Poland & CEE Retail Summit 2018, który jak co roku zgromadził blisko tysiąc przedstawicieli branży handlowej.

2018-04-04 10:28:45

Jubileuszową, 10. edycję Retail Summit w ramach inspiracji zza oceanu rozpoczął wykładem Paul Misener, Vice President for Global Innovation Policy and Communications AMAZON USA. Po nim wystąpili Nick Harrison reprezentujący firmę Oliver Wyman i Michał Kułakowski z Enginiety. W ramach przedpołudniowej sesji odbyła się dyskusja panelowa pod tytułem Rewolucja Digital & Futurology czy skuteczna ewolucja krok po kroku oraz wystąpili Marcin Walaszczyk (MAM), Tomasz Waszkiewicz (Philips Lighting), Maron Kristofersson (AHA.IS), Tomasz Blicharski (Żabka Polska) i Jarosław Sokolnicki (Microsoft).

Program popołudniowej części forum składał się  z sześciu równoległych sesji pod hasłem Stwórz swój program – do wyboru sesje równoległe bądź warsztat. Bloki tematyczne podzielone zostały według kategorii 1. Handel w Polsce 2020, 2. Współpraca: sieć handlowa – producent FMCG, 3. Omnishopper w świecie marek, 4. E-commerce w handlu detalicznym, 5. Supply Chain Excellence, 6. Futurology in retail (AI / Big Data / Nowe technologie w handlu). Największą popularnością cieszyła się sesja poświęcona futurology. Dynamika zmian w branży produktów szybkozbywalnych wymusza zainteresowanie technologiami przyszłości.

Sesję plenarną drugiego dnia rozpoczęła opowieść o życiowej pasji Aleksandra Doby - pierwszego człowieka na świecie, który przepłynął kajakiem Ocean Atlantycki z kontynentu na kontynent. Kolejnym punktem porannej sesji była zajmująca prelekcja o wyzwaniach w 2018 roku światowego banku wygłoszona przez Carlosa E. Piñerúa (World Bank).

Duże poruszenie wzbudziły dwie dyskusje panelowe: Perspektywy sektora handlu 2025 – inwestycje, wyzwania, ryzyka, perspektywa gospodarcza, makroekonomiczna prowadzona przez ekspertów z sektora gospodarki i ekonomii – Dariusza Użyckiego, Marcina Petrykowskiego, Andrzeja Sadowskiego, Wojciecha Rybaka oraz Gospodarka obiegu zamkniętego! Partnerstwo sieci handlowych, producentów FMCG i organizacji, w której brali udział Renata Juszkiewicz, Maciej Ptaszyński, Gerjo Scheringa, Marek Borowski. Druga z dyskusji okraszona została dodatkowo bardzo prowokującymi pytaniami prowadzącego dyskusję Krzysztofa Badowskiego.

Przed południem w czasie sesji plenarnej wystąpili jeszcze Adam Beniowski (Pro Business Solutions), Piotr Kaznowski (Mars), Damian Janiszewski (Sandoz) z prelekcją. Chcesz wzrostów – dopilnuj ekspozycji – nowoczesne metody kontroli ekspozycji, business case Mars Polska i z rynku farmaceutycznego Sandoz, potem Qaalfa Dibeehi z Forrester Research wystąpił z krótkim, ale bardzo inspirującym tematem The New Keys to Retail Success… just like before. Przed przerwą Szymon Mordasiewicz z Nielsen Polska z powodzeniem podjął się próby odpowiedzi na pytanie What’s Next in Tech.

ZNAJDŹ NAS: